English

Egy nap a városban

Hamvich: a város legjobb spanyol szendvicsei

Magyarósi Csaba 2017 április 05.
Címkék: gasztro

Spanyolországban jellemzően fantasztikus alapanyagokból készítenek rettenetes szendvicseket. Fognak egy remek péksüteményt és beleraknak valami egészen utánozhatatlant: vagy rántott tintahalat, de nem ezt a gumiszerű szörnyet, amit itthon lehet kapni, hanem a frissen fogott, frissen bundázott verziót, vagy sonkát, de spanyol sonkát, opcionálisan bellottát, aminek az előállítása valamivel pepecselősebb, mint a Sixtus-kápolnáé.

És kész.

Nincs a szendvicsben sajt, krém, zöldség, bármi, csak a péksüti, meg az az egy összetevő, amiről elnevezték a szendvicset.

Bármennyire is jó benne minden, a végeredmény száraz, egyszerűen hiányérzeted van, miközben eszed.

Reggelizőhelyeken és dél felé haladva azért már elkezdék pimpelni a kaját, a kedvencem az, amikor fognak egy félbevágott paradicsomot, és azt szétkenik a fokhagymával bedörzsölt kenyéren, na erre már bizonyos helyeken tudsz sonkát és sajtot kérni és a végeredmény összehasonlíthatatlanul jobb, mint a natúr verziónál.

De egész Spanyolországban nem ettem olyan jó szendvicset, mint a spanyol alapanyagokra építő Hamvich-nél Budapesten. Sőt, úgy általában szendvicsből is kevés ilyen jót ettem eddig.

dsc07511.JPG

dsc07513.JPG

A koncepció egyébként az, hogy hoznak mindenféle jó sonkát, chorizót Spanyolországból és ezeket változatos módon beletömik egy szendvicsbe. Én a Hamvich deluxe-t választottam, vagy valami ilyesmi volt a neve, és 24 hónapos iberico sonka mellett volt benne a már említett trutymákolt paradicsom, rukola, mindenféle jóság belepakolva egy aszalt paradicsomos ciabattába (életemben nem írtam még olyan mondatot, amihez ilyen sokszor kellett megnéznem egy-egy szó helyesírását) és a végeredmény tényleg szenzációsan jó lett.

dsc07521.JPG

dsc07522.JPG

Friss, de intenzív is, illetve jelzőhalmozás helyett inkább csak annyi, hogy eszeveszett finom.

Van még vagy harmincféle szendvicsük, tuti kipróbálom azokat is, bár tény, hogy a keddi próba után szerdán visszatértem, és megint ugyanazt a szendvicset ettem, mert annyira jó volt. Azért ha van tapasztalatotok, hogy mit érdemes kipróbálni, csak bátran!

Hamvich
Budapest, Hercegprímás u. 19, 1051
06303345314
H-P: 7:30-18:45

süti beállítások módosítása