English

Egy nap a városban

Sovány vigasz: a minden mentes étel

Magyarósi Csaba 2017 február 23.
Címkék: gasztro

A minden mentes ételek rosszak. Nem is léteznek. Nincs olyan, hogy semmi értelmes nem kerül az ételbe, mert az étel a cukortól, a gluténtól és a laktóztól lesz finom, a többi csak térfogatnövelő.

Persze, egyből érezzük, hogy ilyesmit nem illik írni, de azért így gondoljuk, nem?

Én legalábbis így gondoltam. Persze értem én, hogy szükség van az ilyesmire, a mentesség alapvetően nem úri hóbort, trend, egyszerűen van egy rakás ember, aki ha nem mentesen eszik, rosszul lesz, beteg lesz, a mentesség tehát szükség. És mivel enni jó, rossz lehet olyan szükséggel élni, ami végső soron rosszabb ételeket eredményez.

Erre jöttek rá a Sovány vigasz tulajdonosai is, akik egyébként szintén gluténérzékenyek, és csináltak egy helyet, egyetlen céllal: legyen mindenmentes az étel, hogy az is ehessen itt, aki máshol nem, de cserébe legyen olyan jó a kaja, hogy akinek nincs semmilyen betegsége, az is örömmel egyen itt.

A Sovány vigasz Újlipótvárosban van, ahol mostanában amúgy is rengeteg  diétás meg hasonló hely nyílt, szóval akinek nem felel meg a zsírban sült olaj, annak lassan ez a városrész lesz a Mekkája.

Az ételek nagyrészt tortákból és szendvicsekből állnak, és hát persze nem olcsó a hely: én egy kacsamájas croissant-t kértem, ami közel 1500 forint volt, meg egy tortát, ami kábé 850, aztán távoztam.

A szendvicset menet közben befaltam és már akkor meglepődtem: bár a croissant tésztája jóval szárazabb volt a megszokottnál, éppen ezért valami szószt elbírna a cucc, alapvetően kívül ropogott, belül puha volt, szóval a hagyományos mezőnnyel összevetve is egy erős közepes, pedig mindenféle hiányzott belőle. A máj és a hagyma meg belül egyértelművé tette, hogy itt nem viccelnek, amikor azt mondják, hogy a gluténon, laktózon és cukron kívül mindent: betyárosan erős ízű szendvics ez, ami diétás kacsa létére is sokkal előbb juttat eszembe egy disznóölést, mint valami reformkonyhás kaját.

És a desszert még rátett erre egy lapáttal, mert az sem valami visszafogott kis süti volt, izmosan édes gesztenyés szörny, viszonylag lágy krémmel, intenzív ízekkel.

A Sovány vigasz tehát nem valami olcsó hely, de megoldás menedék lehet azoknak, akik máshol nem ehetnek kedvükre, mert ízek itt aztán vannak.

Sovány vigasz
13. kerület, Hollán Ernő utca 20.
Hétfő: ZÁRVA
Kedd-Péntek: 9-18.00-ig
Szombat: 10-16.00-ig
Vasárnap: 10-14.00-ig

süti beállítások módosítása