English

Egy nap a városban

Meglepően jó program mára a Food Truck Show!

Magyarósi Csaba 2016 szeptember 04.

Valahogy ezek a kajafesztiválok mindig gyanúsak, évek óta nem is próbálkoztam velük, szóval én lepődtem meg a legjobban, amikor tegnap valahogy a Food Truck Shown találtam magam és azt vettem észre, hogy boldogan tolom a szendvicseket.

Pedig az előjelek nem voltak valami bíztatók, a honlapot meg a fb eseményt böngészve sehogy sem tudtam hozzájutni olyan lényegesnek tűnő infókhoz, mint hogy mi lesz a program, sőt, amikor egy-két hete először csekkoltam a show oldalát, még a résztvevők listáját sem találtam.

Jaj.

Viszont az mindenképp zseniális húzás volt a szervezőktől, hogy a Kincsem parkba rakták az eseményt, szerintem végül engem is ez győzött meg: sosem voltam még a lovin és valószínűleg nem is mentem volna el oda csak úgy, pedig mindig is érdekelt, hogy mi folyik ott, de valahogy az egész jelenség vakfoltra esett. Ez valami furcsa belső ellentmondás lehet. Értitek: nagyon érdekel a lóverseny, viszont sosem mennék ki rá azért, hogy lóversenyt nézzek, mert indoknak ez valahogy sovány. Nem is sovány, inkább fura.

Viszont ha enni megyek, akkor máris van megfelelő indok, és hopp, már ott is álltam a Kincsem parkban, kezemben egy szelvénnyel, Rock and Rollra, tétre!

És már emiatt megérte. A 900 forintos belépőben van egy 300 forintos fogadószelvény is, szóval aki belép, játszik is majd, ami szintén remek húzás a szervezőktől: egy pillanat alatt beszippant a hangulat és a közeg és fél órával az érkezés után már a lelátón állva szurkolsz valami fura nevű lónak.

Tényleg mindenre gondoltak, a fogadóablak mellett van például egy pult, ahol kezdő fogadóknak magyarázzák el a játék szabályait, én például végre megtanultam, hogy mit jelent az, hogy tétrehelyrebefutóra, és ennek a tudásnak a birtokában tépheted szét színpadiasan a jegyed, amikor az a szemét lókolbászbavaló képes a hatodik helyen betántorogni!

kk.gif

Szóval ezek a körülmények: van még állatsimogató, bábszínház és játszósarok a gyerekeknek, a belvárosból rendszeres időközönként amerikai busz hozza az embereket a helyszínre, tényleg, le a kalappal a szervezés előtt, mert jó a helyszín, jók a programok, jó a megvalósítás, talán csak a zene túl hangos.

Az esemény egyébként a régi és az új kilátó között zajlik, ami elég furcsa egy hely: a régi épület csodálatos, az új katasztrófa és a régi ennek a hátát nézi. Biztos volt valami jó ok arra, hogy miért kellett ezt a jellegtelen borzalmat felhúzni a kétezres évek elején, nyilván kényelmesebb, praktikusabb, de építészetileg és hangulatában, főleg a régivel összehasonlítva igazi katasztrófa. Sebaj, legalább létrejött egy tér a kettő között, ahol kajafesztiválokat lehet tartani.

dsc03497_1280.jpg

És akkor az ételekről: elég erős a mezőny. Aki rendszeresen eszik a belvárosban, sok újdonságot nem talál majd, de annyit mindenképp, hogy rosszullétig ehesd magad és a legfontosabb, legjobb versenyzők meg mind eljöttek az eseményre.

Ott volt a Meat&Sauce, akikről már videót is forgattunk:

 

A Zing, ami előtt irgalmatlan sorok álltak, a PolaPola, a Babuska, a Kolbice, a Paneer, ezeket meg a Szigeten mutattam be nektek jó egy hónapja:

 

Kijött a Nyárson sült röfi is, ami a Sziget nagy felfedezettje volt, de én elmentem mellette, az Index  cikkéből kellett megtudnom, hogy ott voltak és jók voltak, és tényleg, mert visszamentem, kipróbáltam őket, és ötös, amit csinálnak!

De tegnap inkább a Befaló Billt próbáltam ki, ahol olyan pulled pork szendvicset adnak 1400-ért, hogy azt muszáj kipróbálnod, ha még nem tetted: omlós, szaftos, a képeken nem is látszik, hogy mennyire ötcsillagos a cucc:

dsc03518_1280.jpg

dsc03546_1280.jpg

És nekiestem a Kanálgép csülkös, tejfeles savanyú káposztás, gyöngybabos, pecsenyeleves szendvicsének is, ami olyan, mintha a vidéki magyar konyhát belefőzték volna egyetlen maroknyi kajába:

dsc03554_1280.jpg

dsc03559_1280.jpg

Ja, és végül kipróbáltam a Stroopwafelt is, a frissen sütött ostyalapok közé betolt meleg karamellel, én nem értem, hogyan nem híznak el a hollandok, ha ilyen jó édességeik vannak!

dsc03568_1280.jpg

Kis adalék: az édességet azzal nyújtották át, hogy “Egi”, ami ugye duplán is furcsa, hiszen ez a cucc így ebben a formában nyilván nem egészséges, meg mi az már, hogy “Egi”, de a fesztiválon olyan jó volt a hangulat, hogy tegnap este például még ennek is örültem. Ma, amikor felidézem, kicsit vakarom a fejem, mint amikor valaki egy rettenetes berúgás után kezdi el döbbenten méregetni a mellette fekvőt, de tegnap kimondottan rendben volt.

Szóval: a Food Truck Show nem feltétlenül mutat sok újat, ha rendszeresen eszel ilyen helyeken, de annyit mindenképp, hogy legyen mivel teletömnöd magad és ez pont elég. A helyszín szenzációs, az, hogy kettőtől hétig mennek a futamok, amikre még fogadhatsz is, szintén, minden pohár, tál, tányér környezetbarát, a közönség remek, gyerekprogramok is vannak bőven, éppen ezért ha még fogalmad sincs arról, mivel üsd el ezt a napot, nyomás ki az eseményre. Parkolóhely akad, közel a metró, a belvárosból óránként amerikai iskolabusz viszi ingyen az embereket, jó lesz!

Food Truck Show
Budapest, Kincsem Park, Albertirsai út 2-4
Szeptember 4, futamok 14:00-19:00-ig

süti beállítások módosítása