English

Egy nap a városban

Eggoist: pezsgős-kaviáros-boldog tojásos reggeli a belvárosban 1400 alatt!

Magyarósi Csaba 2016 április 19.
Címkék: reggeli gasztro

Néhány éve még az volt az állítás, hogy reggelizőhelyet nyitottál, mert nem volt szokás reggelizni Budapesten. Még ma is viszonylag sok helyről hallom, hogy ez egy ilyen úri izé, unatkozó dúsgazdag kismamáknak, közel-keleti sejkeknek és évszázadok alatt felhalmozott vagyont tékozló őrgrófoknak való marhaság, mert rendes embernek az ilyesmire se pénze, se ideje.

Közben persze egy reggeli továbbra sem feltétlenül drágább, mint egy doboz cigi, az időtényezőt meg tessék elmagyarázni a munkába igyekvő párizsiaknak, akik minden reggel megtöltik a kávézókat még a blokkolóóra kattanása előtt.

Persze, korábban kell felkelned, ha munka előtt enni akarsz még valamit, viszont innentől kezdve ez már sokkal inkább ébresztőóra, mint idő kérdése (és oké, nyilván persze van egy rakás olyan helyzet, például amikor munka előtt gyerekekkel rohansz iskolába, óvodába, hogy nem jön ki a matek, de ne a kivételekre hozzunk szabályt - és ebbe a kivételbe tartozik az új étterem is, mert a 8:30-as nyitással viszont tényleg csak a kismamáknak, sejkeknek és tékozló őrgrófoknak opció, nem munkába igyekvő embereknek).

Lényeg, hogy ma már illik csavarni valamit a koncepción, mert úgy elterjedtek a reggelizőhelyek, hogy a reggeli nem állítás önmagában többé, és erre érzett rá az Eggoist is, amikor az elég fura név mellé egy tök jó alapötletet raktak: náluk mindennek köze lesz valahogy a tojáshoz. Méghozzá a YouTyúk tojásaihoz, amiket nem nagyüzemekben izzadtak ki magukból ipari tojógépek, hanem mindenféle házaknál a boldog tyúkok.

dsc01256_1280.jpg

dsc01257_1280.jpg

dsc01248_1280.jpg

És ez a természetbarát alapötlet folytatódik a környezetbarát evőeszközökben, aztán nagyjából itt a vége, már abban az értelemben, hogy nincs túltolva semmi, a srácok szeretik a környezetet és a boldog tyúkokat, van egy rakás jó tojásunk, készítenek belőle finom és olcsó reggelit, és kész. Viszonylag megnyugtató a nemzetközi stábmeetingeket felhizlalt gondolatvilágú éttermek után egy ilyen kedvesen szimpla helyet találni, ami kicsi kívül, kicsi belül és ahol tényleg meg kell izzadnod azért, hogy ezer forint fölött kajálj:

img_2699.jpg

Én nyilván kikértem a legdrágábbat, a pezsgős reggelit, és az a helyzet, hogy 1380-ért szerintem sehol sem reggelizhetsz jobbat, vagy menőbbet most Budapesten.

dsc01252_1280.jpg

dsc01250_1280.jpg

dsc01255_1280.jpg

A péksütemény szuper, a rákent szósz kiváló, a kaviárt nyilván nem Kaszpi-tengeri vizából fejték, de tök oké, a tojást jól készítették el, és ott vannak még azok a furcsa színű lencsék, na az a “tojáskaviár”: felfoghatatlanul bonyolult eljárás során tojásból készítik, de az íze egyszerűen szuper. Az eper ebben a mennyiségben már túlzás, én a felét ettem meg a szendvicshez, a másik felét meg a végén a maradék pezsgőhöz és így már tökéletes volt: pezsgőztem, kaviároztam, jól is laktam és kijöttem 1380-ból, de ha nem valami beképzelt majmot játszottam volna, nyolcszázból is bekajálhattam volna.

Isten hozta az Eggoistot Budapesten, jó, hogy megjött.

Eggoist
Bp, 1075, Holló utca 3-9
H-Szo: 8:30-23:00

süti beállítások módosítása