English

Egy nap a városban

MoszkvaTér: Felbukkant a orosz luxusstreetfood

Magyarósi Csaba 2016 február 02.
Címkék: gasztro

Tényleg nem kezdem el magyarázni, mennyire imádom a Belvárosi Piac koncepcióját, mert hülyére magyaráztam már magam a témával kapcsolatban (sőt, azt is leírtam, hogyan lehetne még jobbá tenni), mégis mindig lelkes leszek, amikor egy újabb étterem nyitásával még közelebb kerül a hely a fejemben az első perctől létező koncepcióhoz: a gasztropiacsághoz.

Az elmúlt hónapokban megerősödött néhány bolt, lett több színvonalas sajtos, zöldséges, továbbra is ott a Vörös Homár nevű egészen fantasztikusan jó halas, egyre népszerűbbek lettek az éttermek, sőt, Gianni olasza elkezdett leszivárogni a földszintre, ami szerintem egyértelmű lépés a helyes irányba.

Nem is ez a lényeg, hanem hogy nemrég úgy döntött Budapest egyik legjobb étterme, az utolérhetetlen ünnepi asztalt is készítő Arany Kaviár, hogy szintén nyit egy éttermet a piacon, a MoszkvaTeret, nehogy már luxus orosz street food nélkül maradjanak a belvárosiak, ami szenzációsan jó ötlet volt: ez az ízvilág még pont hiányzott a helyről, éppen olyan versenyző bukkant fel, amilyenre a legnagyobb szükség volt.

dsc00046_1280.jpg

dsc00047_1280.jpg

És Szásáék (Nyíri Sándor az Arany Kaviár séfje) tök jól beletaláltak a koncepció közepébe: könnyen ehető, de emblematikus ételekkel által elő, egyszerű, könnyen átlátható menüvel, megfizethető árakkal és kiváló ízekkel. Nincs sok tétel az étlapon, de ami van, az üt: vegyük például a borscs levest, amit néhány éve a Kaviárban próbáltam először, utána azt hittem, szeretem, ettem néhány másik helyen, ahol kiderült, hogy mégsem ez a kedvencem, és most újra ráugrottam 1200-ért a hatalmas adag laktató levesre és megvilágosodtam, hogy de mégis: igen. Nem ismerem az igazi receptet, fogalmam sincs, mennyire autentikus, amit a MoszkvaTérben kapsz, de hogy kivételesen finom, az tuti.

dsc00041_1280.jpg

dsc00044_1280.jpg

És hasonló a helyzet a pelmenyivel is (1600 Ft), a ruganyos tésztával, a karakteres töltelékkel, a szuper vajas forgatással és a sűrű tejföllel a tetején: nem rafinált, hanem remek fogások ezek, az orosz-ukrán konyha szuper tételei, amiket most már néhány ezer forintért végig tudsz enni a belváros egyik legjobban menősödő helyén. És van kijevi csirke is 2100-ért, meg kísérleti céllal cári reggeli pezsgővel és kaviárral most hétvégén: jó lesz ez, nagyon jó. Ja, igen, most hétvége: hatalmas gasztobuli lesz a Belvárosi piacon, nem olyan, mint a többi, hogy arctalan, meg belépős, hanem személyes, ingyenes és nagyon nagyon összefogós: erről itt tudsz bővebben olvasni, ha nincs más hétvégi programod, ki ne hagyd!

MoszkvaTér
1054, Budapest, Hold utca 13

süti beállítások módosítása