English

Egy nap a városban

Amikor tényleg a közösség teszi jobbá a várost

szucsadam 2016 január 08.
Címkék: városkép köztér

A Járókelő.hu oldalról 2014-ben írtunk először. Az alulról felfelé építkező jóságok egy iskolapéldája: nem csak panaszkodtak azon, hogy körülöttük minden szétesik Budapesten, de létrehoztak egy bejelentő felületet, ahová bárki elküldheti az általa tapasztalt városi anomáliát. Csúnya falat, leomló téglákat, leszakadt lépcsőt, veszélyes útszakaszokat.

screen_shot_2016-01-08_at_11_36_12.png

Az önkéntes Járókelő munkatársak pedig a bejelentő helyett felveszik a kapcsolatot az illetékes önkormányzattal vagy vállalattal, és nyomon követik a fejleményeket, frissítik a bejelentés lapját, kisajtolják a reakciót az illetékesektől.

Nyilvánvaló, hogy optimális esetben nem lenne szükség erre a szervezetre, hiszen az önkormányzatok és a városnak dolgozó cégek elvileg egy általunk megválasztott, értünk dolgozó, az elégedettségünket kereső szervezetek.

Nekik kellene teperni, hogy minden rendben legyen, nekik kellene egy bejelentő felületet létrehozni, és nagyon megköszönni, hogy helyettük mérjük fel a város állapotát. Sajnos nem így van. De nem baj, a Járókelősök megoldották.

Most pedig egy kimutatást közöltek a blogjukon 2015-ról (szeptemberig tartó időszak, az azóta keletkezett ügyek túlnyomó része ugyanis még függő), összeállítottak egy top 10-es listát a legjobban reagáló, a legtöbb általuk bejelentett ügyet megoldó önkormányzatokról.

ker.png

Első lett a XVII kerület, hatalmas meglepetésre. Egyrészt a bejelentett ügyek száma is messze itt a legmagasabb, köszönhetően egy igen aktív tagnak, másrészt ha arányaiban nem is itt oldották meg a legtöbb ügyet, számszerűen mindenképp: a több mint 200 probléma kicsit kevesebb mint felét kipipálták.

Zuglóban egy alkalommal külön a polgármester is válaszolt egy bejelentésre. A XI. kerület tavaly ébredt rá, hogy a Járókelő csapata igazából nekik segít, az év elején elkezdtek aktívan foglalkozni a bejelentésekkel, azóta pedig tartják a kapcsolatot a munkatársakkal. Újlipótváros pedig hű a híréhez: végig készségesen és pozitívan álltak a lakók igényeihez, ami csak kis részben vezethető vissza a kerület és lakóinak általános anyagi helyzetére: az odafigyelés nem kerül pénzbe, és mindenki jobban érzi magát tőle.

És most jöjjön a fekete leves: Budapest turisták által leginkább látogatott és ismert, a budapestieknek is a központi élet színhelyét jelentő V., a VI. és a VII. kerület megszakította a kapcsolatot az oldallal. Ami, azt gondolom, a lehető legmagasabb fokú arrogancia. Amikor a minket megválasztó polgárok helyettünk dolgoznak, egy egész várost tesznek élhetőbbé, jobb megítélésű hellyé, és adatbázist készítenek a ránk váró feladatokról, akkor a minimum az, hogy reagálunk. De inkább megköszönjük, és végezzük, amit ránk osztottak, mert velük ellentétben minket megfizetnek ezért.

A BKK-t, mivel rengeteg bejelentés érkezik hozzájuk, különvették. Jól teljesítettek:

bkk.png

A többi nekünk dolgozó vállalat eredménye:

szol.png

Amit még kiemelnék, hogy a legutóbbi posztom írásakor 1109 megoldott ügy volt köszönhető a Járókelőnek, ma már 4636 ez a szám. Köszönjük mi is, Budapest, Alsónémedi, Nyíregyháza, Szentendre és tavaly decembere óta Szeged nevében is. Mi pedig, ha látunk valamit, amin változtatnánk, jelentsünk!

Ha pedig adakoznánk a kátyúmentes Magyarországért, megtehetjük itt.

süti beállítások módosítása