English

Egy nap a városban

Hajsza a nugát sarok után - Marangona

szucsadam 2015 április 27.
Címkék: gasztro süti édesség

Minden családban vannak állandó kedvencek, amik újra és újra stabil helyet kapnak az ünnepi asztalon, amiben nem csalódunk, amit mindenki szeret, és ami után mindenki felnyög, hogy istenem, de jó. Ez lehet a mama töltött káposztája, a nagynéni pogácsája, vagy a sarki cukrászda sütije.

Nálunk is van egy ilyen állandó szereplő. Amikor a budapesti rokonság összejön, és egy asztalhoz ül, szinte biztos, hogy a desszert a "nugát sarok" lesz.

su_ti.JPG

A bátyám és párja, Kati talált rá Pesterzsébeten, az akkori Szauer cukrászdában, és onnantól kezdve nem volt megállás. Minden családi bulin felbukkant a süti, és mindig az asztalt csapkodta mindenki, hogy ez de milyen állati. A kakaós piskótalapon egy hajszálvékonyra sütött karamellás réteg, amit nugát ágyba forgatnak, végül belga csokoládéból készült tejszínes csokoládés mousse-szal borítanak be. Nem lehet megunni.

Sajnos azonban, mire odaértem volna a Szauer cukrászdába, hogy utánajárjak a süti forrásának, csak lehúzott rolókkal találtam szembe magam. Bezárt. Ezért bizonytalan időre elnapoltam ennek a posztnak a megírását: ha ti nem tudtok bemenni egy cukrászdába, és rendelni egy ilyet, akkor minek írjak róla, ugye. A családi összejöveteleken azért továbbra is ott volt az asztalon a nugát sarok, mert egy telefonszámot felhívva egy tortányi adagot át lehetett venni a Tortuga étteremben.

Aztán valamiért a a kispesti Hópehely cukrászdába tévedtem. És ott megláttam. Újra. 490 forintért árultak egy nugát sarok nevű desszertet, ami kinézetre megegyezett a híressel, és megkóstolva biztossá vált: ez ugyanaz. Ismét felvettem a nyomozás fonalát.

Kiderült, hogy a desszertet a Marangona cukrászat készíti, akiknek nincs saját üzletük, csak gyártják sorozatban az édességeket, és kiszállítják oda, ahová kérik, és igen, mondták: a Hópehyelybe is nyomnak a sütikből. A weboldalukon megtaláltam a kedvencünket, szebb fotóval, mint amit én készítettem:

10612911_1628795544022896_4487897864697718860_n.jpg

Egyébként gyönyörű menyasszonyi meg egyéb tortákat készítenek, nézzétek például ezt:

11159998_1627235000845617_3475487770066404720_n.jpg

Vagy ezt:

11150578_1630768760492241_6266186691241512064_n.jpg

A telefonban elmondták, hogy egy nagy újítással készülnek: hamarosan feltöltik a webshopjukat egy csomó édességgel, amiket házhoz szállítanak majd. Ha megkívánsz egy tortát, már rendelheted is, és odaviszik, ahol megkívántad. Nem neked kell elzarándokolni valahová, ők zarándokolnak hozzád. Figyeljétek tehát ti is a Facebook-oldalukat, szerintem nemsokára elindul ez a lehetőség.

Vagy menjetek egy a Hópehely cukrászdába, Kispestre, és kóstoljátok meg a nugát sarkot. Ez az édességtippem erre a hétre.

Marangona
Telefon: (1) 315 0058

süti beállítások módosítása