English

Egy nap a városban

Hedonista rétesek egy titkos kis utcában - Rétesbolt anno 1926

szucsadam 2015 március 18.

Egész más miatt jöttem a Vas utcába. Úgy hallottam, hogy valamiképp egy pici francia környékké vált az utca, mert megnyitott a L’Hexagone és a Voila bisztró is, mindkettő francia tulajdonossal. Mindkettőt próbáltam végül, de egyik sem ért meg egy posztot. Illetve a L’Hexagone tulajdonos-szakácsa igazán kedves fickó, sőt imádnivaló ahogy beszélget a vendégekkel, de az ebédmenü nem volt jó, amikor ott jártam. De erről majd bővebben, talán, egy második látogatás után.

Szóval a lelkesedésemet letörte, hogy a franciás utcácska nem hozta a hozzá fűzött reményeket, és épp kifelé bandukoltam, amikor megláttam, hogy Rétesbolt anno 1926. A Lehel utcában már hallottam róla, hogy van egy legendás, és lassan száz éves rétesező, de ez a Vas utcai meglepett. Bementem.

p1260088.JPG

A rétes egy különös dolog: üzletben még nem ettem igazán jót. Nincs olyan, hogy gourmet rétes, pedig lehetne. Vannak viszont tutinak mondott helyek, ahol állítólag "megőrülsz olyan finom lesz", de nem. A legjobb példa erre a normafai rétesező, a parkoló melletti büfésor kínálata, amiről csillogó szemmel beszélnek a budapestiek. Na, az kifejezetten rossz rétes, ha már itt tartunk.

Szóval bementem a Rétesboltba, ahol megerősítették: ez a második bolt, ahová az eredeti helyről hozzák át a kézzel készült tésztát, de aminek a kínálata itt-ott eltérést mutat az eredetivel. Már hogy töltelék tekintetében, ugyanis a Vas utcában másra van igény.

p1260078.JPG

A Lehel úton a túrós megy, itt meg inkább a körtés-csokis, meg a szilvás-mákos, hedonista kompozíciók. “A tejberizses a legjobb” - mondja az egyik törzsvendég, aki mellettem állva várja a csomagját.

p1260083.JPG

Egyébként tényleg működik. A tészta papírvékony (a tetején egy kissé túlságosan kiszáradt), a túró kellemes, savas, a meggyes-mákos tömény, ízletes cucc. Tényleg elég jó rétes ez a budapesti tapasztalataim szerint, édes, jól megpakolt édességek, ahol azért egyensúlyban marad a töltelék és a tészta. Nem hatalmasok a rétesek, de a töltelék ennek megfelelően koncentrált, és igényes. Persze csak egy határig: itt nem lehet arra számítani, hogy a vaníliaízt valódi vaníliával juttatják a cuccba, egyáltalán nem feketéllik a túró. Szóval a gourmet rétest nem itt kapjuk, de szerintem olyan nem is létezik. Én legalábbis még nem találtam rá, viszont itt egy jót ettem.

Vagy ha van tippetek, ne hallgassátok el. Hol van a legjobb rétes szerintetek?

Rétesbolt anno 1926
Cím: 1088 Budapest Vas u. 1.

Disclaimer: a helyre szokás szerint bejelentés nélkül érkeztünk, a számlát pedig saját zsebből fizettük, mert mi ilyen srácok vagyunk!

süti beállítások módosítása