English

Egy nap a városban

Budapest a víz alól

Hirdető 2014 augusztus 12.
Címkék: városkép

Kölcsönkaptunk néhány napra egy spéci nyári fényképezőgépet az Olympustól, a TG-3-ast, azzal, hogy próbáljuk ki, és ha beleszeretünk, írjunk róla. Először gyanakodva nézegettem, aztán amikor kiderült, hogy de facto elpusztíthatatlan, már tudtam, hogy mihez kezdjek vele: a képességei nagyjából predesztinálták is a sorsát. Ütésálló gépről van szó, de kevéssé illeszkedett volna a blog szellemiségébe, ha megpróbáljuk szétverni. Az egy másik projektem. De vízálló is, ami már sokkal inkább tűnt perspektívának: annyiféleképpen örökítettük már meg Budapestet, de a víz alól még egyszer sem.

Nem mintha évek óta fojtogatott volna az igény, de amint ott volt a kezemben a gép, arra gondoltam, hogy végig kéne fotózni a nevezetességeket a szökőkutakból meg a medencékből. Többször is elolvastam a leírást, és bármennyire is könnyűnek, hétköznapinak tűnt a gép, kiderült, hogy alkalmas rá: mindössze arra kell figyelnem, hogy a nyitható ajtók, azok, amik mögött az akku van és azok, amik mögött a kimenetek, az összes kapcsolóval zárva legyenek, márpedig mindegyikhez kettő is tartozik: biztosra mentek.

Stylus-Tough-TG-3_55520.jpgSzóval reteszeltem mindent, aztán elkezdtem fotózni. És kattintgatás közeben derült ki, hogy ha egy kizárólag szökőkutakban élő létforma lennék, alig látnék valamit a városból. A vízsugár ugyanis tele van légbuborékokkal, nagy katyvasz az egész, nem hullámos üvegen át vizsgált alternatív világ. Ez viszont azért nem gond, mert a képek feldolgozása közben rájöttem, hogy nem sima fotósorozat lesz, hanem játék: aki először írja le hibátlan sorrendben kommentben, hogy melyik kép hol készült, az nyer egy kétszemélyes belépőt a Gellért fürdőbe, aminek az értéke jó 10 ezer forint.

Jöjjenek a képek, alapvetően megfejthetők, bár az utolsó előtti brutálisan nehéz, úgyhogy ahhoz egy kis segítség: közel készült az előtte található képhez, száz méteren belül kattintottam el a két fotót.

És akkor a fotók:

P8060119.JPG

P8060131.JPG

P8060165.JPG

P8060172.jpg

P8060182.JPG

P8060200.JPG

P8060210.JPG

P8060219.JPG

P8060231.JPG

Az Olympus TG-3 egyébként 120-130 ezer forinttól elvihető, és úgy víz-, meg ütésálló, hogy közel olyan jó képeket készít, mint a hasonló árú sima gépek. Ja, és mobiltelefonról is lehet vezérelni, ha letöltesz hozzá egy szoftvert: a telefon kijelzőjén látod a kamera képét és onnan is tudsz exponálni. A szakértők szerint a legjobb strapabíró kamera a piacon.

Disclaimer: a poszt támogatója az Olympus.

Update: és mint kiderült, csodálatosan felkészültek vagytok a budapesti helyszínekből, tök jól leírtátok a helyes sorrendben a helyeket, de legelőször Hammer Dániel. Gratulálunk!

süti beállítások módosítása