English

Egy nap a városban

Hirtelen kolbászozóvá vált a magyar pékséglánc második tagja - BITE Sausage & Beer

szucsadam 2014 június 03.

Én alapvetően szurkolok a magyar tulajdonú gyorsétteremláncoknak. Nem a csúcsminőség miatt, ha egy jó croissant kell, még mindig inkább Józsihoz megyek, mint a Bite-ba. Inkább azért szurkolok, mert nagyon el tudnak terjedni, és így az egész városban hozzájuthatunk ugyanazokhoz - az átlagosnál azért jobb - ételekhez. Ráadásul felnőtt dolog magunkat ellátni kajával, és van tehetségünk a gyorskajákhoz, na. Csak a láncokhoz nincs, úgy tűnik.

Meglepetésre a száz százalékban magyar tulajdonú Bite második üzlete az Astorián nemrég profilt váltott. Eldobta a kifliket, péksüteményeket, meg szinte minden szénhidrátot, és Bite Sausage & Beer néven folytatta tovább az útját. Mert mit is árulhatna egy magyar gyorsétterem, mint kolbászt mustárral és sörrel.

Nem könnyű terep, hiszen Budapesten még mindig él a talponálló hentesek informális franchise-a, és sokaknak van egy kedvenc helye, ahol “olyan sült kolbászt kapni, hogy a füled kettéáll”. A Bite előnye, hogy mindezt fenszi köntösben tálalja, a kolbászokat fiatal lányok hozzák ki, nem féltonnás hentesek.

P1210423.JPG

P1210410.JPG

Kértem egy háromféle kolbászból álló menüt, meg hozzá kétféle édes szószt (igen, itt ilyen is van), és kiültem az ablak előtti pulthoz. Az Astoria nem a város legelőkelőbb része, nem is a legszebb, de ennyi fura figurát máshol nem látsz negyed óra alatt, amíg a kajádat készítik.

P1210404_1.JPG

Kizárólag egy kantáros nadrágot hordó hippiféleség, mezítláb. Sámánnak öltözött férfi, hátizsákkal. Egy 80 körüli divatdiktátor hölgy, nem is tudom megmondani, milyen ruhában. Hatalmas tetkók és lepattant arcok. Élmény minden perc. Néhányukat a nyitási akcióként hirdetett 300 forintos sör is becsalja az ajtón.

Közben kijön a kajád:

P1210411.JPG

Ez tehát egy 1290-es menü, egy cserkészkolbász, egy sütőkolbász és egy grillkolbász, savanyúsággal, káposztával, mustárral, kenyérrel. Én még kértem hozzá egy medvehagyma chutney-t és mentás almazselét is. Fura dolog lekvárral enni a kolbászt, de gondoltam, ha már kínálják, megpróbálom.

P1210414.JPG

A kolbászok nem rosszak. Egy budakalászi családi vállalkozástól szerzik be egyedi megrendelésre, azaz a méretet, a fűszerezést, az arányokat is  Bite határozza meg. A fűszerezés visszafogottabb és kísérletezőbb, mint a henteseknél szokásos, de összességében inkább köszönnek vissza a balatoni strandemlékek. A mustár a cukrozott fajta, de a lekvárokhoz képest ez fel sem tűnik. Az édes szószok mind a Kaldenecker Lekvárosházból származnak, a Bite-on kívül mások nem teszik étel mellé őket. Lehet, hogy itt sem kellene, nekem legalábbis hosszas kísérletezés után sem nyerte meg a tetszésem a dolog. Elméletileg párosíthatóak a savas-gyümölcsös lekvárok a sós-zsíros kolbászokkal, de az összege ezeknek olyan tömény valami, hogy még egy falat kenyeret kell betolni mellé, hogy enyhíts rajta.

Kértem még egy málnás palacsintát is, ezt amerikai stílusban készítik, szóval inkább pancake-nek nevezem. Jól meglocsolják tömény málnaöntettel, és aszalt gyümölcsökkel szórják meg. Három darab ad ki egy adagot, a tésztába ricottát is csempésztek, el is pusztítottam az egészet. A hihetetlenül édes gyümölcsöntet alatt a palacsinta érdemben nem rúgott labdába, összességében mégis igazi hedonista élmény.

P1210421.JPG

És persze ne feledkezzünk meg a sörről, ami a kolbászok alá adja a csúszdát. Én most kihagytam, pedig az összhatás miatt fontos lett volna összekóstolni a hely nevében is szereplő párosítást. Nagyot nem csalódtam, mert csapolva csak Soproni és Zlaty van, de üvegesben sem találtam semmi extrát. Pedig jó lenne, ha kézműves magyar söröket ihatnánk a magyar étteremláncban, sajnos erre még várni kell.

Összességében a hely enyhe csalódás nekem, de alapvetően örülök, hogy van. Már 250 forinttól kapunk sült kolbászokat, 1290-ért akkora menüt, hogy a nagyétkűeknek is elég, a palacsinta pedig 390-ért szinte ingyen van. A minőség nem tör a csúcsgasztronómia felé, de nem is kell neki. Itt kolbászt adnak sörrel, az ég szerelmére - mondhatnák a tulajdonosok, és igazuk lenne. Meg a környezethez sem illik. Ez mégiscsak az Astoria.

Bite sausage & beer
Cím: Budapest, 1072, Rákóczi út 2.
Nyitva:
hétfő - csütörtök: 8:00 - 00:00
péntek: 8:00 - 2:00
szombat: 10:00 - 2:00
vasárnap: 10:00 - 00:00

süti beállítások módosítása