English

Egy nap a városban

Egy piac, ahol nem nyúlhatsz mellé - Hunyadi tér

szucsadam 2013 szeptember 13.

Írtam nemrég egy posztot a felújított Hunyadi térről. Megemlítettem a piacot is, de erről részletesen még nem beszéltem. Pedig kell. Ez lesz ugyanis az én törzshelyem.

P1170523.JPG

Egyrészt ugye ott van a hangulat. Szabadtéri piacot nem találunk ilyen közel a városközponthoz, gyakorlatilag a Nagykörút szomszédságában, ráadásul a Hunyadi tér még (már) jól is néz ki. A piac pedig nem nagy, mondhatni kicsi. Két sor, soronként húsznál is kevesebb árus. Találunk itt néhány zöldségest, néhány gyümölcsárust, három méhészt, egy sajtárust, egy virágárust, egy hentest.

Mindenki őstermelő, szépen kitáblázott névvel és származási hellyel, rendezett pultokról szolgálnak ki. És ahogy eddig tapasztaltam, nem nagyon lehet itt rosszul választani.

Főleg hogy mindent lehet és kötelező kóstolni, van, hogy a barack eleve félbevágva, késsel mellékelve vár minket (Bányánszki Lászlóné):

P1170525.JPG

Két helyen a mézet is kóstoltatják:

P1170533.JPG

Gohér Gábortól vettem somkórómézet Gödöllőből. A cucc olyan sűrű volt, hogy a reggel hét órai hidegben már ki sem jött a pumpából. Egyébként ez egy kellemes, lágy ízű méz, bármihez lehet használni, nem harsány, mégis különleges íze van.

De ugyanígy be mertem vállalni Ország József akácmézét is látatlanban, itthon kibontva erről is kiderült, hogy sűrű, kellően savas, hígításmentes anyag.

P1170531.JPG

Gohér Gáborral egyébként könnyű megtalálni a közös hangot, kedves, közvetlen, és szívesen ajánlja a barátai pultjait - természetesen. A mellette lévő árustól paprikát, paradicsomot vettem, ezek is ízletesek, érettek, kiválóak. Ősszel is.

A kedvencem mégis Törőcsik Ferenc ceglédi hentes. Elképesztő cuccai vannak, tényleg. Legutóbb a kolozsvári szalonnája volt olyan, hogy falusi disznóölésen éreztem magam, miközben ettem. Nagyon régen éreztem ezt az ízt, a napi kétszer kukoricadarán nevelt disznó húsa ilyen.Fantasztikus az abált szalonna is. Meg a kolbász! Meg a májas!

P1170541.JPG

P1170539.JPG

Az egyik pulton kifejezetten csemegekukoricát árulnak, na erről is érdemes külön szót ejteni. Zseniális. Főleg megfőzve!

P1170544.JPG

Reggel nyolcra haza is értem, íme a reggelim, a kötelező piros kockás (négyzetrácsos, esetleg pixeles) terítőn:

P1170548.JPG

Jó volt, na.

A piacot péntek és szombat reggel és délelőtt érdemes látogatni, akkor van a legtöbb árus a helyén.

Ma péntek van.

süti beállítások módosítása