English

Egy nap a városban

A legjobb magyaros nyomában: ÉS bisztró

Annyira megnyílt az ÉS a Kempinskiben, hogy én például rögtön három meghívót kaptam rá. Egyet most hétfőre, azzal csábítottak, hogy aznap működik először az étterem, annál igazibb megnyitó nem van. Aztán nem sokkal később meghívtak múlt péntekre, ugyanoda, Blog.hu partira, így vált pillanatok alatt komolytalanná a legigazibb hétfői megnyitó. Aztán amikor igent mondtam a bulira, befutott egy harmadik meghívó is, péntek délre. Ekkor már szédültem, és kiszálltam a hullámvasútból. Jó lesz az péntek este is.

img_0002.jpg

A hely mögött az a Zsiday Roy áll, aki már három éttermet üzemeltet a várban, a 21-et, a Pest-Budát és a Pierrot-t, és ő nyitotta tavaly szeptemberben a Spílert is a Gozsdu udvarban. Akkor még igazából poénnak szántam, de azzal zártam a cikket, hogy szerintem Roy házról-házra haladva meghódítja majd Buda után Pestet is, és tessék, kinek lett megint igaza: itt a második hely. Egyébként ha már nagyzási hóbortnál tartunk, Roy következő projektje egy újabb étterem lesz a várban, gondolom három hely nem elég, addig nem nyugszik meg, amíg nem lesz az övé utolsó kis lángosos is.

Na de ÉS. Nézzétek csak meg a képeket, ez a hely ugyanúgy ki van találva, mint a Spíler, ez is a nemzetközi trendek és a hazai motívumok aranymetszésében található (ennek így nem feltétlenül van értelme). Jók a csempékre festett állatok, jók a bútorok, a színek, nemcsak Fender Csaba remek képein néz ki így a hely, hanem a valóságban is:

img_0036.jpg

img_0030.jpg

img_0006.jpg

img_0044.jpg

img_0014.jpg

img_0026.jpg

Roy azt is elmesélte, hogy a helyet nem pusztán étteremnek szánja, hanem tartózkodási helynek is: van bent wifi, így lehet az ÉS-ből dolgozni, és azt ígérte, senkit sem zavarnak el azért, mert nem fogyaszt állandóan. Az ÉS-ben nem kell majd sietni.

Viszont attól, hogy nem kötelező, még lehet persze enni. Nekem szerencsém volt, mert a Blog.hu bloggereinek szervezett bulin megállás nélkül pakolták elénk az ételeket, így nem kellett a kiadásokat számolnom. De az árak egyébként sem feltétlenül magasak ahhoz képest, hogy ennél belvárosibb hely nem létezik, hogy a Kempinski aljában vagyunk, és hogy Litauszki Zsolt chef ugyanazzal a műgonddal állította össze a fogásokat, mint Roy többi éttermében.

img_0047.jpg

IMG_5787.JPG

Alapvetően egyébként falatokat kaptunk, de abból mindenfélét. Jó tudni, hogy a következő képeken szereplő előételek körülbelül 1400-1500 forintba kerülnek. A rántott sajt messze jobb volt, mint a legtöbb helyen árult verzió, bár nem kaptam sokkot tőle, de a mellépakolt ajvár már tetszett.

img_0040.jpg

A rántott fogas vagy a ropogós császárhús nyárs sem húzta elő belőlem az örömében síró gasztrobuzit, de a rántott csirkeszárnytő tejfölös szósszal már elismerésre méltó, remek fogás volt (a képek minőségében tapasztalható dinamikus zuhanásnak az az oka, hogy ezeket már én készítettem):

IMG_5784.JPG

És akkor jöttek a keményebb versenyzők (ezek már drágábbak, kb. 3 ezer forintba kerülnek). A citromos szalontüdő nagy barátom lett:

IMG_5789.JPG

A lábszárból készült marhapörkölt tökéletes volt, mondom tökéletes, értsétek meg, tökéletes:

IMG_5788.JPG

A körömpörkölt és pacal beteges nászából született harmadik főétel meg annyira csodálatosan nehéz volt, hogy már nem bírtam megenni a megelőző hat fogás után:

IMG_5790.JPG

A szárazon érlelt hátszín hát persze, hogy jó volt, de a hús például Bécsből érkezett (még mindig vannak itthon alapanyaggondok):

IMG_5791.JPG

És volt friss császármorzsa házi baracklekvárral a projekt végére, amit aztán tényleg bármikor:

img_0059.jpg

Láthatjátok, hogy itt nincs finomkodás, magyaros konyha van épp csak annyira újraértelmezve, amennyire feltétlenül szükséges, hogy megfeleljen a minőségi konyha elvárásainak. És ha a Kempinski nemzetközi vendégei az ÉS-en keresztül ismerik meg a hazai konyhát, akkor a jó úton indulnak el annak megszeretése felé.

Ja, és szuperek a pincérek, meg többségük egyben jó csaj is!

ÉS Bisztró
Budapest, Deák Ferenc utca 12.
0614293990

süti beállítások módosítása