English

Egy nap a városban

Megérkeztek a Mercedes buszok Budapestre

szucsadam 2013 március 30.
Címkék: busz városkép bkk

Egy héttel azután, hogy megérkezett az első új, csuklós Mercedes-Benz busz Budapestre, a BKK facebookos oldalát ellepték a Citarók. Egy egész konvoj érkezett tegnap, ami hosszan elfoglalt egy sávot a Budaörsi útból.

563583_491392684252558_503422723_n.jpg

24451_491392557585904_100670776_n.jpg

526385_491392577585902_1453674886_n.jpg

156812_491392570919236_900742954_n.jpg

540052_491392660919227_1723562358_n.jpg

Már tavaly bejelentették, hogy májustól júliusig összesen 159 új jármű áll forgalomba a fővárosban, valamennyi alacsonypadlós, légkondicionált, kamerarendszerrel ellátott. A BKK bízik abban, hogy a "150 új autóbusz beállításával azonban érezhetően javul majd a budapesti buszközlekedés elmúlt években leromlott színvonala."

Részletek a korábbi közleményből:

A szerződés 8 évre szól, 2 év opcióval. A szolgáltatót bármilyen minőségi probléma esetén vagy járatkimaradás esetén a BKK kötbérezi, sőt, ha 3% fölé megy a járatkimaradások száma, a kötbérezésen túl a szerződés felmondására is lehetősége nyílik a BKK-nak.

Az új autóbuszok elsősorban Budapest északi és keleti részén, a III., IV., XIII., XIV., XV., és a XVI. kerületekben, illetve az onnan kiinduló vonalakon fognak közlekedni.

A magyar gyártókat közvetlenül nem lehet a tenderben előnyben részesíteni, de indulásukat azzal is kívántuk segíteni, hogy nem követeltünk meg a szokásokkal ellentétben referenciát, így olyan buszokkal is lehetett indulni, melyek soha egyetlen városban sem közlekedtek. Ennek ellenére – vélhetően a finanszírozási kockázatok vagy a műszaki kockázatok miatt – magyar típusú buszokkal történő szolgáltatásra nem kaptunk ajánlatot.

A magyar buszgyártás témája most újra eléggé előtérbe került, miután a Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding Nyrt. stratégiai megállapodást írt alá. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára egy korábbi sajtótájékoztatón legfeljebb 700 darabos belföldi buszigényről beszélt (köztük Volán-társaságok), amit lehetőleg magyar gyártmányokkal szeretnének kielégíteni. A cserék minimum időszerűek, az államtitkár szerint a fővárosban futó buszok átlagéletkora 20 év, a Volán-cégeknél lévő járművek átlag 16 évesek.

Hát most befutott egy adag vérfrissítés.

süti beállítások módosítása