English

Egy nap a városban

Afrikát ittam a budapesti hidegben

szucsadam 2012 február 06.
Címkék: gasztro ital

update: a hely elköltözött és új néven fut, a Mahung Biokocsmát itt találjátok

Namost ha történetesen épp a Nemzeti Múzeum felé jársz, és szomjas vagy, meg úgy hiányzik a nyár, és a kólához már nincs kedved, akkor kanyarodj be a Bródy Sándor utcába. Nemsokára a jobb oldalon meglátsz egy Fluor Tomi plakátot, az arca körül kicsit átrendezve, a kirakat üvegére az van kiírva: biokocsma és turmixbár. Meg hogy: Helyben mahungolt turmixok és koktélok friss zöldségből és gyümölcsből valódi fűszerekkel. Ha nem tudod, mit jelent mahungolni, akkor ide menj be.

Fluor Tomit leszámítva a Szezon nevű hely egyáltalán nem tűnik különlegesnek, egy egyszerű kis zöldséges-fűszeres üzletet képzeljetek el, ahová általában csak a környéken lakók térnek be. Az üzletnek mégis van egy plusz képessége: az olcsó gyümölcsturmix. Én pedig inni jöttem.

A másik különlegesség az eladó. Valahogy így:

- A mai akciós turmix érdekelne.
- Ma a Super 3 akciós, 300 forintért három összetevőt kell kiválasztania a vevőnek, amiből én turmixot készítek. Az összetevő lehet gyümölcs vagy fűszer.
- Mit javasol?
- …
- Na jó. Mi a kedvence?
- A mai akciós turmix lényege, hogy a vevő választ három összetevőt, én meg sem szólalok.
- Na jó, de a gránátalma megy a narancshoz?
- …
- Akkor gránátalma, narancs és banán turmixot kérek.
- Jó választás.

Mondanom sem kell, nagyon jól szórakoztam. Tetszik ez a Szezon jelenség, egy egyszerű, kicsit lepukkant üzlet, ami mellett általában mindenki elsétál. Pedig odabent nevethetsz egyet, olcsón kapsz egy pohár gyümölcslevet szívószállal, a savanyú-édes lét kortyolgatva kisétálsz a hidegbe. Az öt perc alatt elkészített ital csak annyira rostos, hogy szívószállal is simán meg lehessen inni, minden további dicséret a gyümölcsöket megtermő fákat illeti. Meg azt, aki összemahungolja nekünk.

Az első korty után Afrikában éreztem magam, pedig a gránátalmának köze sincs ahhoz a kontinenshez. Hóesésben még nagyobb lehet a kontraszt, próbáljátok ki.

süti beállítások módosítása