English

Egy nap a városban

A legjobb ajándék

Magyarósi Csaba 2011 december 06.
Címkék: ajándék

A Dórával közös életünk bizonyos szempontból visszaszámolós szakaszába ért, volt esküvő, lesz lakásvásárlás, költözés, van mire várni, és közben rengeteg intézni való is akad. Már nyár végén látszott, hogy sűrű időszak elé nézünk, amiben egyszerűen nincs ideje az embernek úgy törődni a szeretteivel, ahogy azok megérdemelnék. És friss házasként, de valójában egy kapcsolat bármelyik pillanatában óriási kockázatot vállal, aki spontán elhanyagolásba kezd, hiába van rá indoka, és hiába csak pár hónapra szól a leterheltség. Egy nő egyszerűen máshogy működik, egy nő akkor is igényelné a törődést, ha egy hatalmas karddal a hátadban húznád magad haza hozzá a csatamezőről, levágott végtagokkal.

"Értem, hogy haldokolsz, de akkor is úgy érzem, hogy nem törődsz velem"

Szóval ősszel váratlanul beugrott Brigi, akivel még márciusban találkoztam a Lucullus kajálós estjén a Hidden Kitchenben. Itt többnyire egymásnak ismeretlen, de hasonló érdeklődésű emberek ülnek egy asztalhoz, ami már csak azért is tök jó, mert kitekintést nyerünk a világra, és azt nemcsak a régi barátainkon és rokonainkon keresztül ismerjük meg. Brigi épp szemben ült, és mesélt egy keveset a munkájáról: egy olyan ajándékküldő szolgáltatásról, A Hónap ajándékáról, amiben mindenféle ízléses meglepetéseket lehet megrendelni, ezeket aztán kiszállítják és átadják valami szerencsés flótásnak.

Ősszel aztán a fent vázolt problémák miatt felkerestem Brigit és A hónap ajándékát, és átnéztem a kínálatot. Kiderült, hogy vagy ezerféle konstrukcióban lepheted meg a szeretteidet mindenféle váratlan pillanatban. Választhatsz csomagokat 5 ezer forint alatt, 5-10 ezer forintig és 10 ezer forint felett. Kérhetsz hölgyeknek, uraknak összeállított kosarat, van olyan, amit direkt a babák születésére optimalizáltak, vannak esküvői csomagok, van minden.

A legjobb, hogy az ajándékok tényleg nagyon ízlésesek, nincs bennük semmi túlzó, vagy értelmetlen, ezek alapvetően praktikus, használható, szerethető termékek.

Én egy előfizetést választottam, ez passzolt leginkább az előttünk tornyosuló kegyetlen hónapokhoz. Ennek lényege, hogy 2-3-4-6-12 hónapra előre meg tudsz rendelni valamilyen csomagot, és azt minden hónapban egy előre megbeszélt napon szállítják ki a címzettnek. Minden hónap egy újabb öröm. A két hónapos előfizetés ára 3,4-6,5 ezer forint attól függően, hogy csokoládét, kávét, teát, bort vagy kamrai finomságokat küldesz, a féléves csomag ára 10-17 ezer forint. Kérhetsz vegyes csomagot is, ebben minden hónapban mást küldenek, szerintem ez a legjobb, én is ezt választottam. A kiszállítás díja egyébként alkalmanként egy ezres.

Nekem A Hónap ajándéka kicsit olyan szolgáltatás, mint a múlt héten bemutatott La Delizia: valaki kitalál valamit, és azt kézműves keretek közt, sok törődéssel megvalósítja. Szeretem az ilyet, mert a végeredmény összehasonlíthatatlanul eredetibb és szerethetőbb, mint valami nagyüzemi szolgáltatás, miközben nem is feltétlenül drágább annál. És végső soron én ezekben látom a polgári értékek alapjait: kis műhelyekben, amik személyesek, amikben két ember, és nem egy megrendelő és egy teljesítő állnak egymással kapcsolatban.

süti beállítások módosítása