English

Egy nap a városban

A Margit híd az autósok közé löki a bringásokat

Magyarósi Csaba 2011 augusztus 25.
Címkék: bicikli

Újabban bringával járok dolgozni. Izé, lassan negyed éve. Bringás lettem, Ádámnak hála, aki kiterjedt nagyker-kapcsolatokkal bír, van már lámpám, csengőm, ma lecserélem a 15 éves, repedezett terepgumimat is valami városkompatibilisre, sőt, veszek csomagtartót, meg arra való táskát.

Expert leszek.

Reggelente az egyik legzsúfoltabb bringavonalon járok dolgozni a budai oldalon végig a Duna mellett, ezen akkora biciklisforgalom van, mintha valami autópálya lenne kimondottan kerékpároknak. A budapesti szokásokat figyelő BpTrack statisztikáján is látszik, hogy ez az egyik legforgalmasabb útvonal:

Egy ponton azonban megborul a rend: a lassan tragikusan régóta foltozgatott Margit hídnál. Most hagyjuk, hogy mennyibe kerül (30 milliárdba), hogy miként képzelik el a bringaforgalmat a déli oldalon (tekerj az úton a hatvannal száguldó autók meg a harminc centis járda között), koncentráljunk arra, hogy miként töri meg a tök jó budai kerékpárútvonalat a híd. Hát így:

Az átjáró készen van. Hetek, hónapok óta kész. Tudom, mert minden reggel látom. Viszont le van zárva, amivel arra kényszerítik a bicikliseket, hogy azok minden alkalommal az autók közt szlalomozva, vagy óriási kerülővel közlekedjenek tovább.

Egyszer egyébként már megnyitották, még augusztus tizedikén (via Kerékagy), aztán még aznap le is zárták arra hivatkozva, hogy a kihelyezett táblák tévesen azt állítják, az alagút egyszerre használható a bicikliseknek és a gyalogosoknak is. Ez akkora kockázatokat rejtett magában, hogy két hete lezárták az átjárót és azóta újra a kocsik közé vannak zavarva a biciklisek.

Olyan szomorú, hogy ezzel a beruházással kapcsolatban egyszerűen semmi pozitív nem jut az eszembe. Talán csak az, hogy elvileg egy hét múlva vége ennek a szerencsétlenkedésnek, és elkezdhetjük végre használni a hidat. 

süti beállítások módosítása