English

Egy nap a városban

Egy mellet, nyersen, azonnal

szucsadam 2010 december 13.
Címkék: étel étterem

Én is kipróbáltam a Bónusz Brigád egyik kedvezményét: beszereztem a 3200 forintról szóló, 1500 forintba kerülő, ételre váltható kupont, amit a Balettcipőben lehet tápanyagra cserélni. Pontosabban kettőt vettem, hiszen el akartam hívni egy barátomat is, mert egyedül enni szomorú, a könny pedig lefelé csorog és sós. Az igénylés menete: a weboldalon vásárolhatunk kupont (az összeget csak zárolják), és amikor összejött a kellő igénylő, emailben elküldik a pdf-eket. Ezt ki kell nyomtatni, és a fizetéskor szólni, hogy ez alapján állítsák ki a számlát.

A Balettcipőt pedig már korábban ki akartam próbálni, a konyháról jókat hallottam, és az utóbbi időben megszállottan keresem ezeket a bár-bisztrós hangulatú helyeket, ahol a terített asztal hiánya ellenére meglepően jó minőségű dolgokat kapunk a tányérba. Mintha Conan, a barbár elkezdene francia verseket szavalni, szóval értitek.

Ilyen a Balettcipő is, laza hangulat, kellemes félhomály, szűkre szabott, állandóan változó menü, amit nem muszáj kikérni: a borárak is teljesen rendben vannak, szilárd tápanyag nélküli, alkoholizálós-világmegváltós beszélgetésre is be lehet ülni (Hilltop Irsai Olivért ittam 290 forintért).

A fenti képen Chichit és az ujjamat láthatjátok (bocs, Chichi), őt hívtam magammal, megnéztük, mi fér bele a 6400 forintos keretbe. Sajnos ő annyira nem örült, mert halat szeretett volna enni, de mivel a szezonális menün található füstölt tokhalfiléhez nem érkezett meg az alapanyag (a pincér a konyhából jött vissza a válasszal), és a többi főétel húst tartalmazott, az állandó étlapról a tortillák, hamburgerek és saláták közül választott egy Caesar tortilla tekercset rákkal (1150 forint). Itt már kétségessé vált, hogy meg tudunk-e szabadulni a két búnuszjegytől.

Én a kacsamell állaga iránt érdeklődtem, miután a pincér (a konyhából jött válasz segítségével) megnyugtatott, hogy nem sütik halálra, így kértem egy fahéjas-narancsos kacsamellet metélőhagymás burgonyapürével (2200 forint). Az ételt gyorsan hozták ki, a húst mindenképpen meg kell mutatnom nektek közelebbről is:

A nyers húsban a kés fűrész-feedbacket küldött az ujjaimnak, viszont amikor az ősemberi igénnyel lenyiszált falatot a fogaim közé helyeztem, az egész szétomlott, valami egészen különleges állagot sikerült elérni a séfnek és a kacsának, együttes erővel. A narancsszeletet intenzív ízükkel igazi karácsonyi élménnyé változtatják a fogást. A tortillatekerccsel egyszerűen csak nem volt probléma.

Desszertnek még benyomtunk egy császármorzsát portói borban érlelt gyümölcsökkel és házi sárgabaracklekvárral, valamint egy sajttortát, de az összesen 1460 forintos édességekkel is alig haladtuk meg a 4800 forintot, így egy kupont adtam, és ráfizettem 1600-at plusz az italokat.

Viszont nem is bánom, hogy megmaradt a másik papír, mert a pincér felkészületlenségét leszámítva jó élmény volt, életem eddigi legjobb kacsamellével, amit még egyszer meg akarok kóstolni.

süti beállítások módosítása